لباس بیمار بیمارستانیلباس بیمارستانی

لباس بیمار در اتاق عمل خرید بی واسطه

لباس بیمار در اتاق عمل خرید بی واسطه،فروش لباس اتاق عمل،لباس اتاق عمل مردانه،لباس اتاق عمل زنانه و … در سایت بازرگانی خانه صنعت ومعدن

لباس بیمار در اتاق عمل

پارچه های بیمارستانی

جنس پارچه های لباس بیمار در اتاق عمل

معمولا گفته می شود که مصارف پارچه در بیمارستان بیشتر از سایر صنایع است اما چرا؟ همانطور که میدانید لباس های مختلف از جمله لباس بیمار در اتاق عمل از جنس پارچه هایی است که استریل می شوند. دقت داشته باشید که از جمله مصارف پارچه در بیمارستان می توان به لباس فرم بیمار، یونیفرم های پرسنل، ملحفه و اتاق عمل و … اشاره کرد. دقت داشته باشید که هر یک از مراکز درمانی با توجه به توان مالی خود این خرید را انجام می دهند.

معمولا گفته می شود که هدف از پوشیدن روپوش ها و همچنین لباس بیمار در اتاق عمل این است که حفاظت بدنی در مقابل خطرات مختلف ایجاد شود. در مرحله بعد اما کادر بیمارستانی لباس های مختلفی را به تن می کنند. با توجه به اینکه روپوش های پزشکی معمولا به رنگ سفید هستند هیچ تزئیناتی ندارند. البته رنگ سفید روشن باعث تنگی و انقباضات چشمی می شود. از این رو کادر اتاق عمل معمولا از روپوش آبی و سبز استفاده می کنند. همچنین رنگ سبز با تضادی که ایجاد می کند، سبب می شود که حواس جراح از رنگ قرمز (رنگ خون) پرت شود. اگر جراح مدام به رنگ قرمز نگاه کند، به مرور حساسیت خود را نسبت به این رنگ از دست می دهد که ممکن است هنگام عمل خطراتی برای بیمار به همراه داشته باشد. در بخش کودکان، به منظور القای حس شادی و راحتی، معمولا روپوش هایی رنگی استفاده می شود. در این بین رنگ لباس بیمار در اتاق عمل هم حائز اهمیت است که معمولا به رنگ های سبز است.

لباس بیمار در اتاق عمل

مشخصات لباس بیمار در اتاق عمل

همانطور که میدانید در محیط بیمارستان لباس هایی که پوشیده می شوند باید عاری از هرگونه ویروس و یا میکروب باشند. این امر برای لباس بیمار در اتاق عمل بیشتر حائز اهمیت است چرا که باید بهداشت در این مورد رعایت شود.

به علت اینکه بهداشت باید به صورت کاملا حفظ شده رعایت شود، گفته می شود که لباس بیمار در اتاق عمل باید از پارچه های یکبار مصرف بریده و دوخته شود که معمولا به صورت استرلیزه شدن هستند. البته تولید لباس از پارچه هایی که به صورت تخصصی بدین منظور تولید شده اند نیز راهی خواهد بود که شما میتوانید از آن برای حفظ بهداشت بیشتر استفاده کنید.

منظور از وزن پارچه لباس بیمار در اتاق عمل

گفته می شود که یکی از مهم ترین نکات در خرید لباس بیمار در اتاق عمل وزن پارچه است. البته که باید به یاد داشته باشید که وزن پارچه که تحت عنوان گرماژ از آن یاد می شود معمولا به روش خاصی محاسبه خواهد شد. این نکته روی تراکم پارچه هم تاثیرگذار است و گفته می شود که هرچقدر که وزن بالاتر باشد به طور حتم تراکم بافت هم بیشتر خواهد بود.

رنگ مورد علاقه مراکز درمانی و درمانگاه ها برای لباس بیمار در اتاق عمل

معمولا گفته میشود که آبی آسمانی، صورتی، سفید و لیمویی، سبز مغز پسته ای و سبز پررنگ، مشهور به سبز بیمارستانی، از محبوب ترین رنگ های مراکز درمانی هستند. البته رنگ های دیگری نیز با توجه به سیاست گذاری مدیریت بیمارستان استفاده می شوند. اینکه لباس بیمار در اتاق باید چه رنگی باشد هم حائز اهمیت است، چرا که رنگ نباید روی قدرت بینایی تاثیر بگذارد تا حواس جراح از عمل پرت شود.

لباس بیمار در اتاق عمل

معمولا گفته می شود که لباس بیمار در اتاق عمل جنس مختلفی دارد. شاید یکی از پراستفاده ترین انواع پارچه در دوخت لباس های بیمارستانی و به ویژه لباس بیمار در اتاق عمل تترون باشد. تولیدی های پوشاک معمولا تترون با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص می دهند و همین امر هم باعث می شود که همواره از تترون با کیفیت در این زمینه استفاده شود. لطافت پارچه تترون یکی از مهم ترین نکاتی است که حین خرید پارچه باید به آن دقت کرد.

پارچه طرح ترگال

یکی دیگر از پارچه هایی که برای لباس بیمار در اتاق عمل مورد استفاده قرار می گیرد ترگال است. تولیدی ها از این نوع پارچه ها به عنوان مصارف اصلی در تولید لباس بیمار، روتختی، یونیفرم و … استفاده می کنند. البته گفته می شود که پارچه ترگال مناسب برای کاربردهای بیمارستانی معمولا به صورت اصطلاحی باید استرلیزه شوند تا همچنان پس از شست و شو هم کیفیت خود را از دست ندهند. دقت داشته باشید که اگر از پارچه های بی کیفیت در این زمینه استفاده شود مشکلات بسیاری هم ممکن است که برای شما ایجاد شود.

پارچه فلامنت بیمارستانی

یکی دیگر از انواع پارچه که برای لباس بیمار در اتاق عمل از آن استفاده می شود پارچه های فلامنت است. دقت داشته باشید که این نوع پارچه معمولا له علت اینکه بسیار ارزان قیمت است مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه های فلامنت معمولا با عرض های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پارچه ها معمولا لطفات خوبی دارند اما قیمت مناسب آن ها باعث می شود که استفاده از آن ها بسیار زیاد باشد. این پارچه همچنین رنگ های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به آبی، صورتی و سبز اشاره کرد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، امروزه استفاده از لباس بیمار در اتاق عمل که به صورت یک بار مصرف تولید می شود باب شده است. این نوع لباس ها معمولا به دلیل استرلیزه بودن بیشتر از سایرین مدنظر هستند.

لباس بیمار در اتاق عمل

لباس بیمار در اتاق عمل خرید بی واسطه

جهت سفارش انواع لباس بیمار با شماره های پشتیبانی مرکز فروش در ذیل تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا