لباس بیمار بیمارستانیلباس بیمارستانی

لباس جراحی بیمار با کیفیت صادراتی

لباس جراحی بیمار با کیفیت صادراتی و توزیع به صورت مستقیم در سراسر کشور از طریق این سایت ممکن شده است.برای خرید لباس اتاق عمل مردانه لباس اتاق عمل زنانه و انواع لباس بیمار به صورت بی واسطه و با کیفیت صادراتی از طریق شماره های سایت با ما در ارتباط باشید.

لباس جراحی بیمار

لباس جراحی بیمار از جمله اقلام ضروری برای تمام مراکز درمانی است که هر گونه عمل جراحی در آنها صورت می­گیرد.
با وجود سادگی ظاهری، لباس جراحی درست مانند سایر اقلام بیمارستانی چه از لحاظ طرح و اندازه و چه از لحاظ متریال باید مطابق استانداردهای از پیش مشخص باشد.
هر فرد در مواجهه با بیماری و لزوم حضور در بیمارستان دچار اندازه­ای از آسیب پذیری روحی و حسی می­گردد و در ساخت تمام اقلام بیمارستانی باید لزوماً به انتظارات ذهنی بیماران توجه داشت.
کیفیت لباس جراحی بیمار از آن جهت دارای اهمیت است که مستقیماً روی حس بیمار قبل از عمل و مهمتر از آن عملکرد پزشکان در طول جراحی تأثیرگذار است.
لباس جراحی بیمار محصولی است که تولید با کیفیت آن در توان تمامی کشورها نیست و تنها تعداد محدودی از کشورها این قابلیت را دارا هستند که هم برای مصرف داخلی خود و هم برای صادرات به سایر کشورها این نوع پوشش خاص را تولید نمایند.

لباس جراحی بیمار

در مراکز درمانی از چه لباسی برای جراحی بیماران استفاده می شود؟

در بیمارستانها و مراکز درمانی تمام پرسنل درمانی (پزشکان و پرستاران)، کارکنان و بیماران باید دارای پوشش مشخص و استانداردی مطابق با شرایطشان و وظایفشان باشند. از جمله این پوشش­های بیمارستانی لباس جراحی بیمار است.
پیش از عمل جراحی بیماران باید طی فرآیندی برای حضور در اتاق عمل آماده گردند که یک رکن اصلی این فرآیند پوشاندن لباس جراحی بر تن بیمار است. لباس جراحی در تمامی دنیا شکلی مشخص و استاندارد دارد.
این لباس به گونه­ ای است که از جلو به بیمار پوشانده می­شود و پشت آن باز است.
دلیل این طراحی خاص این است که امکان دسترسی سریع و راحت به نقاط مختلف بدن بیمار را در طول عمل برای جراحان فراهم ­کند. جدا از این طراحی خاص، متریالی که لباس جراحی بیمار از آن تولید می­گردد باید با دقت و از مواد درجه یک و دسته اول انتخاب و استفاده گردد.
تمام این حساسیت­ها سبب شده تا مراکز درمانی در زمان تهیه لباس جراحی برای بیماران حداکثر دقت و وسواس را به خرج دهند و جدا از هر معیار دیگری به کیفیت توجه نمایند.
امروزه در دنیا لباس جراحی بیمار در دو مدل عمده تولید می­گردد که تفاوت اصلی آنها در متریال مورد استفاده است.
یک مدل از متریال شبه کاغذی و مدل دیگر از متریال پارچه­ای بهره می­برد. هر یک از این دو مدل مزایا و نقاط ضعف خاص خود را دارا هستند. ولی در مجموعه شواهد حاکی از این است که هم بیماران متریال پارچه­ای را راحت­تر می­دانند و از آن رضایت بیشتری دارند و هم از سایر جنبه­ها (اقتصادی، محیط زیستی و…) متریال پارچه­ای مزیت­های بیشتری دارد. از همین رو اکثر تولیدکنندگان همچنان متریال پارچه­ای را برای تولید لباس جراحی به کار می­برند و مراکز درمانی و بیمارستانها نیز بیشتر به خرید مدل پارچه­ای تمایل دارند. شایان توجه است که اصولاً یکی از معیارها در مورد میزان اعتبار یک مرکز درمانی کیفیت اقلام بیمارستانی مورد استفاده در آن است که لباس جراحی بیمار نیز یکی از این اقلام می­باشد.

 لباس جراحی بیمار

ضرورت توجه به لباس جراحی بیماران در مراکز درمانی

لباس جراحی بیمار در ظاهر محصولی چندان پیچیده نیست ولی این سادگی ظاهری هرگز باعث نمی­شود که مسئولان مراکز درمانی نسبت به کیفیت آن بی­ توجه باشند زیرا کوچکترین نقصی در لباس جراحی می­تواند پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد و عملکرد جراحان را مختل کرده و سلامت بیمار را به خطر بیندازد.
مبالغه نیست اگر گفته شود کیفیت لباس بیمارستانی به همان اندازه­ی کیفیت دارو مهم و سرنوشت­ساز است.
از همین رو است که برخی از کشورها که توان لازم برای تولید استاندارد و باکیفیت لباس جراحی بیمار را ندارند آن را از سایر کشورها وارد می­نمایند.
خوشبختانه ما در کشور در زمینه تولید لباس جراحی بیمار از توان لازم برخوردار هستیم و این محصول با کیفیت بالا و صادراتی در کشور تولید می­گردد و نیاز داخلی را به خوبی پاسخ می­دهد. چند سالی است که در دنیا تحقیقات و پژوهشهای مختلفی در مورد میزان رضایت بیماران از طراحی خاص لباس جراحی انجام گرفته است و نتایج حاکی از این است که درصد قابل توجهی از بیماران این طراحی خاص را چندان خوشایند نمی­دانند اما ضرورت عملکردی آن را پذیرفته­ اند.
با وجود این تلاش­هایی در زمینه ارتقا طراحی و در پی آن افزایش رضایت مندی بیماران از طراحی و شکل لباس جراحی در حال انجام است.
مراکز درمانی معتبر با دقت تمام این تحولات را زیر نظر دارند و همواره بهترین و باکیفیت ترین محصول را برای استفاده تهیه می­نمایند. زیرا هر گونه کوتاهی در این زمینه فرآیند درمان بیمار را تحت تأثیر قرار می­دهد.
درمان یک بیمار از لحظه ورود به مرکز درمانی تا بهبودی کامل و مرخص شدن فرآیندی چند مرحله­ای و حساس است. فرآیندی که برای کامل شدن باید هر رکن آن در جای خود به بهترین نحو عمل نماید. اقلام و تجهیزات از جمله ارکان حائز اهمیت این فرآیند هستند. لباس جراحی بیمار یکی از اقلامی است که مراکز درمانی باید در موقع تهیه آن حداکثر دقت و حساسیت را به خرج دهند.

 

برای سفارش و خرید انواع لباس جراحی بیمار از طریق شماره های سایت با کارشناسان در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا