لباس بیمارستانیلباس یکبار مصرف

توزیع لباس یکبار مصرف بیمار با کیفیت عالی

توزیع لباس یکبار مصرف بیمار با کیفیت عالی ، گان لباس یک بار مصرف بیمارستانی در بازرگانی نوآوران خانه صنعت و معدن ،برای خرید بی واسطه و سفارش از بورس فروش انواع لباس های یک بار مصرف از طریق شماره های سایت با ما در تماس باشید.

لباس یکبار مصرف بیمار

انواع لباس یک بار مصرف بیمار

لباس یکبار مصرف بیمار جهت حفظ سلامت بیماران تولید و استفاده می شوند تا هرگونه آلودگی و یا بیماری را با توجه به نوع جنس و موادی که در آنها استفاده شده است از بیمار دور نگهدارند.
براساس نیاز و موقعیت بیمار از لباس یکبار مصرف و یا چندبار مصرف استفاده می شود .
اصولا می توان گفت بطور کلی دو نوع لباس بیمار مردانه و زنانه یکبار وجود دارد که هرکدام شامل: کلاه، گان یا بلوز، شلوار و گاهی نیز پاپوش می باشد .
امروزه بیشتر بیمارستان ها و مراکز درمانی برای سهولت کار و راحتی بیماران از لباس های یک بار مصرف استفاده می کنند.
لباس یکبار مصرف بیمار براساس شرایط و موقعیت سطح و طبقه بندی می شوند.
جنس لباس های یکبار مصرف از الیافی هستند که بدون بافت می باشند اما در مقابل لباس های چندبار مصرف بیمار با الیافی همچون پنبه، پلی استر، ویسکوز و مخلوط آنها تولید می شوند.
اگر بخواهیم انواع لباس بیمار و شرایط استفاده از این لباس ها را برای شما بصورت تخصصی و خلاصه شرح دهیم می‌توان به جزئیات زیر اشاره کرد:

لباس های بیماران معمولا در شرایط زیر استفاده می شوند:
• لباس یکبار مصرف مناسب جراحی
• لباس یکبار مصرف جراحی ایزوله شده
• لباس یکبار مصرف مناسب موارد غیر از جراحی
باید بدانید که برای هر کدام از این شرایط یک نوع لباس مخصوص برای بیمار طراحی و تولید شده است و همچنین با توجه به نوع درمان و یا مورد استفاده، لباس های یکبار مصرف سطح بندی شده اند
• سطح 1: کمترین ریسک، برای استفاده در موارد عمومی، ایزوله کردن استاندارد و یا استفاده برای ملاقات کنندگان
• سطح 2: ریسک کم، برای استفاده در موارد تزریق و یا دریافت خون، بخیه زدن و یا آزمایشگاه پاتولوژی
• سطح 3: ریسک کنترل شده، برای استفاده در موارد مرتبط با رگ های شریانی، استفاده در اورژانس، موارد مرتبط با رگ وریدی
• سطح 4: ریسک بالا، برای استفاده در موارد طولانی مدت، جراحی ها، بیماری های عفونی مشکوک و پاتوژنیک

لباس یکبار مصرف بیمار

استاندارد های انواع لباس یکبار مصرف بیمار

کارایی لباس بیمار یکبار مصرف کاملا توسط دو استاندارد زیر بررسی می شوند:
استاندارد اول، توسط انجمن آمریکایی تست مواد اولیه لباس ها (ASTM) F2407، که برای تست لباس های مناسب جراحی می باشد و مواردی همچون: مقاومت دربرابر پارگی، مقاومت دربرابر سایش، نوع پرز و … را مورد تحقیق قرار می دهد، بررسی و اعمال می شود.
موسسه ملی استاندارد آمریکا و یا ANSI/AAMI PB70:2003 تست کارایی لباس بیمار را بر اساس نوع محافظت و سلامت و عملکرد آنها بررسی میکند، این استاندارد معیار مناسبی برای کیفیت لباس بیمار است.
در نتیجه برچسب استاندارد لباس ها مورد مهمی است که برای بررسی استاندارد لباس بیمار باید به آن دقت داشت،
برچسب ها نشان دهنده این هستند که لباس قبلا تست شده است و استاندارد های لازم را برای استفاده دارا می باشد.

گان بیمار

جنس لباس یکبار مصرف بیمار چیست؟

لباس های چندبار مصرف بیمارستان ها برای راحتی بیشتر بیمار از جنس کتان به دلیل نرمی و پوشش راحت ساخته می شوند، این نوع لباس ها را می توان تا 10 بار با شستشو دوباره استفاده کرد.
اما لباس چندبار مصرف را بدلیل پرزی که دارند گاها بطور کامل نمی توان ایزوله و مانند قبل بهداشتی کرد، همچنین بدلیل نیاز به شستشو دوباره لباس، نیروی کاری زیادی را برای این کار باید استفاده کرد.
عملا به همین دلیل بود که لباس های یکبار مصرف ارزان قیمت طراحی و تولید شدند.
که دیگر نیازی به نیروی کار اضافه برای شستشوی مداوم نیست و همینطور بهداشت لباس بیمار در محیط بیمارستان نیز رعایت خواهد شد.
اما لباس های یکبار مصرف بیمار از چه چیزی ساخته شده اند:
لباس های یکبار مصرف بیمار باید طوری تولید می شدند که سبک بوده و بیمار در آن احساس راحتی کند.
همینطور از ویژگی های مهم لباس بیمار ضد آب بودن آن است تا مانع نشت خون یا آب شود و همچنین ضد باکتری بودن آن تا مانع از انتقال و نفوذ میکروارگانیسم ها و باکتری های بیماری زا در محیط بیمارستان شود.
لباس یکبار مصرف بیمار از الیاف مصنوعی تهیه شده، این الیاف فاقد ساختار بافتی هستند، یعنی مانند دیگر پارچه ها دارای تار و پود نیستند و از نوعی پلاستیک نازک و یا کاغذ ساخته می شوند، که در نهایت باعث دوام لباس، سبک تر و ارزان تر شدن آن می شود.
اگر بخواهیم دقیق تر در مورد جنس این نوع الیاف لباس یکبار مصرف بیمار بگوییم به چند بخش تقسیم می شود:
1. لباس های بیمار تولید شده با جنس اسپان باند

لباس یکبار مصرف بیمارستانی

نمونه جنس اسپان باند برای لباس بیمار

لباس های بیمار تولید شده با اسپان باند علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست دارای ویژگی هایی همچون ضد آب و ضد باکتری بودن نیز می باشد.

2. لباس های بیمار تولید شده با جنس اس ام اس
لباس بیمار با جنس اس ام اس از مواد اولیه ایزوله شده با کارایی بالا ساخته شده اند که عاری از لاتکس، مقاوم دربرابر سایش و ضد آب می باشد و جلوی نفوذ هرگونه بیماری را میگیرد.

در سال های اخیر برای بیمارانی که مدت خیلی کوتاه تری را در بیمارستان سپری می کنند لباس های جدید یکبار مصرفی تولید شده است که همیشه در دسترس است و نیرو و زمان کمتری برای شستشو و یا نگهداری می برند.

لباس های یکبار مصرف مزایای بسیاری دارند،
برای مثال در بخش مراقبت های ویژه بصورت روزانه و در تعداد بسیار بالا به لباس های تمیز دارای الزامات بهداشتی نیاز است که قبل از لباس های یکبار مصرف نیاز به منابع زیادی برای نگهداری لباس های چندبار مصرف بود اما اینک با لباس های یکبار مصرف دیگر نیازی به آن منابع نیز نیست.

تولید گان پزشکی و فروش بی واسطه آن

بازرگانان ، تجار و مسئولین خرید لباس بیمارستانی، برای استعلام قیمت و برای خرید بی واسطه البسه یکبار مصرف بیمارستانی میتوانید از طریق واتس اپ و یا شماره های سایت با همکاران ما در بازرگانی نوآوران خانه صنعت و معدن در ارتباط باشید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا