استایلینگ

نکات انتخاب شلوار مناسب برای طبیعت گردی

نکات انتخاب شلوار مناسب برای طبیعت گردی،زمان سفر به طبیعت برای لذت بردن از مسیر، بایستی به این نکته توجه داشت که لباس مناسب اثرگذاری بالایی خواهد داشت، در این گزارش سعی شده است ازدسته لباس هایی صحبت کرد که به افزایش این لذت کمک کند

نکات انتخاب شلوار مناسب برای طبیعت گردی

نکات انتخاب شلوار مناسب برای طبیعت گردی

شلوار از جمله پوشاکی است که در طبیعت گردی نیاز به توجه زیادی در انتخاب دارد براین اساس چندین مدل از شلوارهای مناسب برای طبیعت گردی در انواع مختلف معرفی شده اند که انتخاب را برای افراد راحت تر کرده اند.

برای یک انتخاب مناسب ابتدا بایستی مسیر سفر را به درستی شناخت و با در نظر گیری آن اقدام به تصمیم گیری کرد. انواع شلوارهای طراحی شده در این زمینه معمولا کاربرد های وسیعی دارند اما پیشنهاد می شود با در نظرگیری مقصد نهایی شلواری انتخاب شود که از این منظر تخصصی تر و کاربردی تر باشد. از جمله پارامترهایی که باید در نظر گرفته شوند سرمایش و گرمایش پوشاک، قابلیت دفع آب، میزان چسبندگی و تهویه مناسب هستند. شلوار مناسب طبیعت گردی باید از استحکام خوبی برخوردار باشد برای دستیابی به این هدف تست های اعمال نیرو روی نخ ها و تست های سایشی روی پارچه های بکار رفته در این شلوار انجام می شود. زانوهای این شلوار های دارای لایه مستحکمی  است که از آسیب های جدی به این ناحیه می کاهد.

در صورتی که طبیعت مورد نظر دارای اقلیمی سرد است شلواری مناسب است که از ورود شدت سرما به بدن جلوگیری کند. در این سفرها، شلوار مناسب  باید تمامی سطح پاها را بپوشاند و حتی بخشی از آن روی کفش ها راهم پوشش دهد. شلوار مناسب طبیعت گردی برای مکان های سرد دارای یک پوشش درونی کرکی سبک است که در حفظ گرمای بدن کمک می کند و البته این پوشش بعلت لطافت ذاتی اش راحتی مصرف کننده را نیز به همراه خواهد داشت. نکته بعدی قابل توجه در انتخاب شلوار مناسب طبیعت گردی سرد اقلیم، رنگ آن است. این شلوار ها بهتر است در رنگ های تیره انتخاب شوند تا قدرت جذب اشعه خورشید را دارا باشد که این موضوع  در راستای گرم نگه داشتن شخص عملکرد مثبتی تلقی می شود.

در صورتی که پیش بینی بارش برف و باران در منطقه مورد نظر وجود داشته باشد شلوار هایی مناسب هستند که پوشش ضد آب داشته باشند و دارای منافذ تهویه هوای حداقل باشند. در کنار این موضوع بهتر است شلوارهایی از جنس الیاف پلی استر انتخاب شوند که سرعت خشک شدن آنها بالا است البته شلوار های پشمی هم چون خصوصیت جذب آب پایینی دارند می توانند به عنوان گزینه مناسبی در نظر گرفته شوند.

شلوارهای هایی برای اقلیم های گرم: شلوار های طراحی شده در این خصوص به شلوارهای قابل تبدیل شناخته شده هستند. یک زیپ جداگانه تعبیه شده در شلوار که معمولا در قسمت زانوی آن قرار دارد این امکان را به شخص می دهد تا با جداسازی بخشی از آن به مطلوبیت بیشتری برسد. این زیپ ها در قسمت های مختلفی ممکن است قرار داشته باشند. در مواردی زیپ روی بخش بیرونی ران پا جاسازی می شود که امکان ورود جریان هوا به بدن را بیشتر می کند. این شلوار با یک نوع به اصطلاح سیستم تهویه گرمایی طراحی می شوند که با دارا بودن جیب های مشبک و منافذ زیاد در قسمت های پشتی و محل زانوها، خنکی بیشتری برای شخص فراهم می کنند. این دسته شلوارها به دلیل قابلیت تبدیل خود طرفداران زیادی دارند چون از حجم باربندی شخص می کاهد و سفر سبک تری را برای وی تضمین می کند.

دسته دیگر شلوارهای مناسب شلوارهای تاشونده هستند.قسمت پایینی پارچه های این شلوارها تا خورده  وبالا جمع می شوند تفاوت این شلوارها با شلوارهای معمولی که قابلیت تاشوندگی را دارند در این است که در قسمت پهلوی این شلوار دکمه هایی قرار دارد که با بستن آنها امکان پایین آمدن بخش تا خورده وجود نخواهد داشت.

همانطور که در بخش قبل توضیحاتی در مورد انواع شلوارها داده شد برای دیگر پوشاک های مصرفی هم این توضیحات وجود دارد. بای طبیعت گردی بهتر است در ابتدا برای بخش فوقانی بدن از یک زیر پوش نخی سبک استفاده شود تا عرق بدن را جذب کند و مانع از سد شدن بدن شود در لایه بعدی بهتر است از یک پیراهن نخی به رنگ روشن نیز استفاده نمود که به لایه زیری کمک کند و البته فرایند خشک سازی را تسریع بخشد. پوشیدن لباس به صورت لایه ای در طبیعت گردی می تواند به سازگاری بدن و محیط با به تعادل رساندن درجه دمایی بدن با تغییرات آب و هوا کمک می کند. لباس بعدی مناسب می تواند انتخاب یک گرمکن و یا کاپشن سبک باشد البته بایستی در نظر گرفته شود که منطقه آب و هوایی به پوشش سرد یا گرم نیاز دارد اما در هر صورت چون در هنگام گشت زنی بدن در حال فعالیت است و انرژی مدام در حال نوسان است استفاده از یک گرم کن از سرد شدن ناگهانی بدن و گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. لایه ی بعدی با توجه به نیاز می تواند یک بادگیر یا بارانی باشد که در صورت تغییرات شرایط آب و هوایی از شخص حفاظت می کند. از دیگر پوشاک های لازم جوراب ها، کلاه، هد بند و دستکش ها هستند.جوراب ها حتما بایستی متناسب با کفش انتخاب شوند و قابلیت گرم داشتن پاها را در هر شرایطی داشته باشند. کلاه و هد بند از پیشانی و سر شخص در مقابل سرما و یا آفتاب محافظت خواهد کرد.

نکات انتخاب شلوار مناسب برای طبیعت گردی

چگونه لباس راحت و مناسب برای طبیعت گردی را انتخاب کنیم؟

در انتخاب لباس راحت برای طبیعت گردی همانطور که پیش تر ذکر شد مهمترین نکته توجه به شرایط و وضعیت آب و هوایی مسیر مورد نظر است. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه باید تصمیم گرفت چند دست لباس مناسب است اما گاهی شرایط آب و هوایی ممکن است دچار تغیرات ناگهانی شود که به این دلیل پیشنهاد می شود دو دست لباس مختلف به همراه داشت.

در مورد لباس های لای ای برای طبیعت گردی بهتر است لایه ها برای جلوگیری از اضافه بار تحمیلی به شخص بیش از سه لایه انتخاب نشوند البته ایده آل ترین حالت سه لایه بودن آن است. لایه اول چون در تماس مستقیم با پوست قرار می گیرد بهتر است از جنس پنبه یا به اصطلاح رایج نخی در نظر گرفته شود این لایه عرق بدن را جذب می کند و باعث ایجاد حس راحتی نیز خواهد شد. لایه بعدی بیشتر باید نقش عایق را داشته باشد که بدن را نسبت به اختلاف دمایی با محیط تا حدی محافظت کند این لایه میتواند سویشرت ها یا ژاکت ها باشد. لایه سوم بیشتر نقش حفاظتی از بدن در برابر عوامل خارجی مثل گزند حشرات و یا خطرات برخورد با گیاهان و همچنین می تواند مسئولیت مراقبت در برابر باد و باران را برای فرد نیز داشته باشد.

از انتخاب‌های مناسب در این رابطه لباس‌های پشمی و پلی‌استری هستند. پشم به علت خاصیت عایقی بالا و از طرفی سبک بودن اثرگذار است و الیاف پلی‌استر برای خاصیت زود خشک‌شوندگی و استحکام بالا مورداستفاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین نکات برای انتخاب لباس طبیعت‌گردی در نظرگیری پارامتر راحتی آن است. در هنگام سفر شخص از مسیرهای مختلفی عبور می‌کند و بدن در شرایط حرکتی مختلفی قرار می‌گیرد ازاین‌رو لباس باید این آزادی حرکتی را برای شخص کاملاً فراهم کند بایستی در انتخاب لباس‌هایی که در لایه‌های اولی هستند دقت شود که حساسیت پوستی وجود نداشته باشد.

نکات انتخاب شلوار مناسب برای طبیعت گردی

بازرگانی نوآوران خانه صنعت و معدن تامین کننده بورس لباس کار بهداشتی و بیمارستانی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا