استایلینگ

انتخاب بهترین رنگ مناسب لباس ورزشی

انتخاب بهترین رنگ مناسب لباس ورزشی، راه های انتخاب یک لباس مناسب برای مصارف ورزشی با در نظر گیری پارامترهای: رنگ لباس، جنس لباس و تعریفی برای نوع لباس با توجه به کاربرد های ورزشی است.

انتخاب بهترین رنگ مناسب لباس ورزشی

راهنمای انتخاب جنس پارچه مناسب برای لباس ورزشی

مهمترین اصل برای انتخاب پارچه،  با کاربرد لباس ورزشی، راحتی آن است. فرد  ورزشکار به طور پیوسته درحال تجدید و بازیابی نیروست سیستم بدنی او نیز دارای فعالیت بالایی است و نرخ ساز و کار بدن متوالیا در حال تغییر است.

در این جاست که اهمیت یک لباس مناسب لمس می شود. یک لباس مناسب برای چنین فردی بایستی در مرحله اول، سازگاری خوبی با پوست بدن داشته باشد، در حین فعالیت سنگین بدن در حال تعریق است و دفع عرق بدن از الزاماتی است که باید یک لباس ورزشی به عنوان یک ویژگی دارا باشد. پارچه هایی که قدرت جذب عرق بدن را دارند به بدن اجازه تنفس می دهد این کار باعث تعریق بیشتر بدن در حین فعالیت، دفع سموم و سرد نشدن ناگهانی  بدن می شوند از بهترین پیشنهاد ها برای این افراد انتخاب پوشش پنبه ای به عنوان یک گزینه مناسب است. استفاده از لباس هایی با پایه پلاستیک توصیه نمی شود زیرا این دسته از پوشاک عبور و مرورهوا را به بدن در حین فعالیت مختل می کنند و با ایجاد احساس عدم راحتی خستگی زودرس وزوال انرژی را بدنبال خواهند داشت.

لباس انتخاب شده برای فعالیت های ورزشی بایستی راحتی کامل فرد را تضمین کند از این رو میزان چسبندگی و آزادی یا کوتاه و بلندی آن مطابق سلیقه شخص در نظر گرفته می شود اما توجه به چند نکته در این رابطه مهم است: لباس نباید گشادی زیادی داشته باشد که مانع فعالیت فرد شود برای مثال در هنگام دوچرخه سواری باید چسبندگی لباس در حدی باشد که مانع از ورود آن به پدال چرخ شود ونباید در حین حرکت پا کشیده شود و یا در ورزش تنیس چون ورزشکار مدام در حال تغیر وضعیت مکانی خود است نیاز به لباسی دارد که در حین این فعالیت های سریع، برای او دست و پایگیر نباشد. رنگ مناسب لباس ورزشی این دسته بازی ها مثل بازی تنیس، معمولا اگر در زمین بازی سرباز انجام شود از رنگ های روشن مثل سفید برای عدم جذب نور

لباس های ورزشی بایستی از پارچه های سبک وزن تولید شوند که امکان فعالیت را در شخص بعلت ایجاد حجم اضافی مختل نکند. لباس های ورزشی غالبا بادی فیت انتخاب می شوند این دسته از لباس ها از پارچه های کشباف و یا بعضا استرچ تهیه می شوند که نشست کاملی روی بدن دارند و در راستای حرکات بدنی قرار می گیرند. از بهترین کاربرد های لباس های بادی فیت می توان به ورزش های کششی مثل یوگا اشاره نمود این لباس ها به فرد اجازه می دهند فعالیت خود را بدون هیچ محدودیتی و در کمال راحتی انجام دهد. رنگ مناسب لباس ورزشی برای این فعالیت ها معمولا رنگ های خنثی و یا رنگ های ملایم برای کسب هرچه بیشتر آرامش توصیه می شود.

انتخاب پارچه های کشی در این لباس ها باعث جذب لباس به بدن نیز می شود این موضوع می تواند در به تعادل رساندن وضعیت فیزیکی فرد نیز موثر باشد، برای ورزش های باشگاهی که افراد معمولا به دنبال تناسب اندام هستند لباس های جذب، آینه تمام عیار بدن آنهاست. شخص در این لباس ها عیوب بدن خود را به وضوح می بیند و میتواند تمرکز و حواس خودرا در حین ورزش به این نقاط معطوف نماید.

حالت کششی مربوط به بافت پارچه است در حالی که انتخاب جنس پارچه همانطور که پیش تر ذکر شد در کنار بافت استرچ می تواند انتخاب مناسبی برای پوشاک ورزشی مصرف روزانه باشد. مشاهده می شود در مواردی این لباس ها به رنگ های نئون، مثل فسفری تولید می شوند برای این دست از لباس ها ایجاد پارامترافزایش انرژی و انگیزه مهم است به این منظور که فرد بعد از هر ست ریکاور شود و انرژی خود را باز یابد. دسته رنگ های تند و رنگ های نئون این حس انگیزشی و تهیج را در فرد ایجاد می کند و برای بازیابی انرژی لازمه به او کمک می کند که می توانند به عنوان رنگ مناسب لباس ورزشی  مورد مصرف قرار بگیرد.

انتخاب بهترین رنگ مناسب لباس ورزشی

انواع لباس ورزشی

لباس های ورزشی باتوجه به کاربردی که دارند انواع مختلفی دارند: گرمکن ، شلوارک ، نیم تنه، لگ های استرچ، جوراب های ساق دارو….

یک سری ورزش ها به دلیل ماهیت خطر پذیر و در کل نوع فعالیتی که شخص به سبب این ورزش انجام میدهد نیازمند طراحی خاصی هستند. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم به سه مورد از این دسته لباس ها اشاره می شود:

لباس شنا: استفاده از مایودر استخر های شنا بعلت قرار گیری در محیط کلر دار و املاح موجود در این آب ها بیشتر در معرض آسیب دیدگی هستند از این رو غالبا جنس این لباس ها از الیاف مصنوعی است و پارامتری در آنها در نظر گرفته می شود که جذب آب پایینی داشته باشند. رنگ این لباس ها معمولا تیره انتخاب می شود که فرد در زیر آب هم دیده شود و در صورت فرورفتن از بیرون سطح آب نیز قابل مشاهده باشد.

لباس اسکی: این لباس ها در مناطق سردسیر و یخبندان مورد مصرف قرار می گیرند مهمترین نکته این لباس ها عایق حرارتی آنها است. طراحی این لباس ها بایستی به صورتی انجام شود که گرمای بدن شخص را تلف نکند و در مقابل تا حد ممکن از ورود هوای سرد جلوگیری کند. معمولا برای تولید این دسته از لباس ها از لایه های عایقی پشم شیشه در بین سایر لایه های لباس استفاده می شود پشم شیشه هوا را در خودش محبوس می کند و همچون یک عایق حرارتی در برابر سرمای محیط عمل میکند علاوه بر این، پشم شیشه به دلیل سبک وزنی خود برای این پوشاک که بایستی حجم زیادی از بدن را تحت پوشش قرار بدهند مناسب است. رنگ مورد استفاده در این لباس ها رنگ های انرژی بالا وگرم مثل قرمز، نارنجی  و رنگ های تیره مثل مشکی هستند چون بعلت قرارگیری در معرض خورشید با جذب تابش نور آفتاب، گرم شدن شخص را باعث می شود.

ورزش های تیمی: برای این دسته از ورزش ها معمولا بازیکنان همگی لباس های یک دستی به تن دارند که با یک رنگ و یا الگو خاص از تیم حریف متمایز شده اند. رنگ در این لباس ها بسیار مهم است چون علاوه بر وحدت و یکپارچگی تیم مفهوم و نمادی خاص را نیز بدنبال خواهد داشت. رنگ مناسب لباس ورزشی در این شاخه ها بسته به نوع ورزش، رده بندی تیم و نوع مسابقه برگزاری تعیین می شود.

انتخاب بهترین رنگ مناسب لباس ورزشی

بازرگانی نوآوران خانه صنعت و معدن تامین کننده بورس لباس کار بهداشتی و بیمارستانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا