استایلینگ

انتخاب عینک مناسب برای کوهنوردی

انتخاب عینک مناسب برای کوهنوردی، عینک مناسب برای کوهنوردی باید بتواند حداقل نود و پنج درصد از اشعه ماوراء بنفش را کنترل کند. و میزان رنگی بودن آن باید بالا باشد که فقط نور کمی از آن عبور کند.

عینک مناسب برای کوهنوردی

کوهنوردان از این عینک ها استفاده کنند

عینک ها معمولا برای استفاده های مختلف به صورت متفاوت ساخته می شوند. عینک مناسب برای کوهنوردی به خاطر اینکه در ارتفاعات بالا ، تابش آفتاب شدید است و گاهی ، سرما و وزش بادها نیز باعث اذیت و آزار افراد می شود ، باید مناسب باشد.برای انتخاب عینک ، باید قبل از اینکه به شیک بودن و زیبایی آن توجه شود ، باید سلامت چشم را در اولویت قرار دهیم ، به ویژه اینکه در ارتفاعات شدت اشعه بیشتر است.به همین خاطر عینک باید بتواند حداقل نود و پنج درصد از اشعه ماوراءبنفش را کنترل کند. و میزان رنگی بودن آن باید بالا باشد که فقط نور کمی از آن عبور کند.

از خصوصیات دیگر باید فریم آن فلزی نباشد و همچنین قاب آن باید محافظ کناری داشته باشد ، تا از ورو اشعه به حوالی چشم جلوگیری شود و در هنگام طوفان و باد ، از ورود گرد و غبار و آزار و اذیت چشم محافظت کند.

یک مدل عینک مناسب ، عینک طوفان است.این عینک  باید تقریبا نصف صورت را  بپوشاند و و حدودا بین پنج تا ده درصد از نور مرئی را از خود عبور دهد.

عینک مناسب برای کوهنوردی

سه نکته مهم در انتخاب عینک کوهنوردی

زمانی که می خواهید یک عینک برای کوهنوردی انتخاب کنید، سعی کنید به سراغ عینک هایی بروید که قاب سبکی دارند.وقتی که قاب و فریم عینک سنگین است ، در آب و هوای گرم و یا زمانی که خسته و کم انرژی هستید ، یک عینک سنگین وزن می تواند به شدت روی اعصاب باشد . پس سعی کنید از قابهای سبک و حتی الامکان پلاستیکی انتخاب کنید.

سعی کنید در زمان انتخاب عینک مناسب ، به خصوصیت فرابنفش عینک حتما دقت کنید. یکی از نکات مهم در خرید عینک مناسب برای کوهنوردی ،توجه به درجه اشعه ماوراءبفش ان است. این عینک ها را از صفر تا چهار نمره بندی می کنند که عینک هایی با نمره سه تا چهار ، از بهترین آنها است.

و همچنین در انتخاب عینک کوهنوردی، سعی کنید عینک های ضد خش انتخاب کنید .چرا که ممکن است در مسیرهای سخت و دشوار کوهنوردی کنید که امکان ریزش کوه باشد.خوبی  لنز های ضد خش این است که  در برابر ضربه و تکان خوردن نیز مقاومت خوبی دارند.

نکته دیگری که در خرید عینک مهم است، توجه به لنزهای پلاریزه است . وقتی که نور خورشید ، مستقیم به صورت می تابد ممکن است چشم را اذیت کند و باعث سردرد شود. لنزهای پلاریزه ، که همان قطبی شده است ، گزینه های مناسبی برای انتخاب عینک کوهنوردی هستند.

یادتان باشد ، عینک کوهنوردی مناسب و استاندارد ، عینکی است که بتواند نور زیادی را به خود جذب کند و و فقط مقدار مناسب و غیر مضری از نور را به چشم ما برساند.

عینک مناسب برای کوهنوردی

چه فرم عینکی برای هر رشته ورزشی مناسب است؟

عینک ورزشی باید ، مناسب هر ورزش انتخاب شوند، ولی در کل همه عینک های ورزشی باید  خصوصیات مشترکی داشته باشند ، مثلا اینکه همه آنها باید راحت باشند و ایمنی کامل برای  ورزشکار را داشته باشند و در برابر نور خورشید محافظت کامل از چشم ورزشکار را داشته باشند.

خصوصیت دیگری که هر عینک ورزشی باید داشته باشد اینست که  میزان دید ورزشکار را کم نکند.

اما هر کدام از عینک ورزشی مناسب برای رشته های مخصوص ، خصوصیات منحصری باید داشته باشند. مثلا عینک هایی هستند که ورزشکاران اسکی از آن استفاده می کنند  که به خاطر احتمال تابش نور و بازتاب آن ، باید خصوصیت ضد انعکاسی داشته باشند. و همچنین محافظت قوی در برابر نور داشته باشند.و همچنین  باید از چشم در مقابل سرما و باد محافظت کند.

و یا عینک تنیس که باید تمرکز و خوب دیدن را در ورزشکار به هم نریزد.

عینک مناسب برای کوهنوردی

بازرگانی نوآوران خانه صنعت و معدن تامین کننده بورس لباس کار بهداشتی و بیمارستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا